Cafetaria-Admininstratiekantoor informeert u over...
Bekijk deze email in uw browser

Nieuwsbrief  Cafetaria Administratiekantoor


De afgelopen twee jaar heeft u als ondernemer in de fastfood sector te maken gekregen met forse prijsverhogingen. Uw bruto-  en netto  winst staat dus stevig onder druk. Prijsverhogingen doorvoeren aan de klanten is een moeilijke beslissing. U kunt immers uw klanten kwijt raken aan supermarkten en benzinestations.

Wanneer heeft iemand de afgelopen jaren de prijzen eigenlijk een keer naar beneden gedaan?  Ik kan me niemand herinneren, u wel? Voor ieder bedrijf is dat ook moeilijk want zowel de overheid als leveranciers verhogen hun prijzen, de BTW gaat omhoog en zo zijn er nog veel meer zaken die u en ik niet kunnen beïnvloeden.

Kostenbesparen door zelf foutloos te coderen!Een alternatief om de winst gelijk te houden zonder de prijzen te verhogen is kostenbesparing. Kostenbesparing moet u echter zelf realiseren. Dat kost energie en tijd en u heeft informatie nodig. Goede informatie!

Helaas brengen de vakbladen over het algemeen weinig nieuws over boekhoudkundige zaken, kostenbesparingen of snellere en goedkopere manieren van werken. Gewoon praktische tips die u om kunt zetten in kostenbesparingen. De nieuwsbrief van Cafetaria Administratiekantoor  gaat dit wel doen. Elke twee weken gaat er een artikel verschijnen waarin een kostenpost wordt besproken en tips worden gegeven om deze  kosten te verlagen.

Geen moeilijke verhalen, maar praktische tips zodat u binnen uw eigen boekhouding dingen kunt onderzoeken, verbeteren en besparen.
 
De nieuwsbrief wordt via de mail verzonden en is helemaal gratis!

Zo, dat is nog eens een keer iets anders dan een rekening krijgen. U hoeft er niet veel voor te doen. Als wij uw mailadres ontvangen gaat u de nieuwsbrief elke 2 weken ontvangen. Gratis!

Het is ook niet meer dan redelijk om ons eigen werk eerst kritisch onder de loep te nemen.
De eerst volgende nieuwsbrief zal dan ook gaan over de boekhouding en hoe u daar op kunt besparen, vele honderden euro’s per jaar zelfs. Als bijlage, en om u alvast in de stemming te brengen, kunt u het artikel van de Snackkoerier lezen.

De volgende 5 nieuwsbrievengaan over deze onderwerpen:
  1. Boekhouden kunt u zelf, met de DIGI-DESK
  2. Bankkosten, ze worden slag over slag duurder.
  3. Ik kan mijn BTW nu niet betalen. Hoe pak ik dat aan!
  4. Deur dicht, ik stook niet voor de vogeltjes.
  5. All You Can Eat. Het personeel smult ervan.
U zult denken, ja er staat niet voor niets Cafetaria Administratiekantoor boven deze nieuwsbrief. Voor niks gaat de zon op, zij willen klanten binnen halen. Nou dan zit u op het goede spoor. Niets moét echter. U krijgt de nieuwsbrief toch. Er is niks verkeerd aan geld verdienen, laten we daar duidelijk over zijn. U doet dat elke dag weer. Het gaat er alleen vaak over hoé u dat wilt doen.

Wij willen dat doen door goed advies te geven en u zo goedkoop mogelijk uit te laten zijn met betrekking tot de administratie en andere kosten. U kunt dan denken: ze laten omzet liggen, is dat wel zo slim. Wij zien dat niet zo.  Als u een leuke boterham verdient dan blijft u langer ondernemer. Het werk moet niet alleen leuk zijn, maar de inspanningen moeten ook worden beloond. Als u langer ondernemer bent dan………………………u kunt het al invullen. Dan hebben wij u eventueel ook langer als klant.

Om in uw eigen branche te blijven: als u een lekker en goed product levert dan komen de klanten bij u terug.

Wat moet u doen om de nieuwsbrief te ontvangen:
  • Beantwoord deze mail en u wordt in het bestand geplaatst om de nieuwsbrief te krijgen.
  • De eerste nieuwsbrief ontvangt u dan op 29 januari 2014.
  • Uw eerste kostenbesparing  beginnen dan op 30 januari 2014.
  • Stuur deze mail door naar collega’s of andere horeca bedrijven. Zij kunnen zich dan ook opgeven om de nieuwsbrief te ontvangen.
Veel besparingsplezier met de nieuwsbrief van Cafetaria Administratiekantoor.


Bert Harks.

(Cafetaria Administratiekantoor is een initiatief van HAAK Horeca Advies Groep, al bijna 25 jaar een gespecialiseerd administratiekantoor voor de Horeca, 14 jaar columnist in de Snackkoerier, 10 jaar jurylid van Cafetaria van het Jaar, docent bij Hoger Rendement Horeca etc etc).
Wat gaat er komen en gaat u ervan profiteren?

De volgende 5 nieuwsbrieven gaan over deze onderwerpen:
  • Boekhouden kunt u zelf, met de DIGI-DESK
  • Bankkosten, ze worden slag over slag duurder.
  • Ik kan mijn BTW nu niet betalen. Hoe pak ik dat aan!
  • Deur dicht, ik stook niet voor de vogeltjes.
  • All You Can Eat. Het personeel smult ervan.
Wat moet u doen om de nieuwsbrief te ontvangen:
  • Beantwoord deze mail en u wordt in het bestand geplaatst om de nieuwsbrief te krijgen.
  • De eerste nieuwsbrief ontvangt u dan op 29 januari 2014.
  • Uw eerste kostenbesparing  beginnen dan op 30 januari 2014.
  • Stuur deze mail door naar collega’s of andere horeca bedrijven. Zij kunnen zich dan ook opgeven om de nieuwsbrief te ontvangen.
Copyright © 2014 Cafetaria-Administratiekantoor is onderdeel van Horeca Administratie- en Advies Kantoor ‘H.A.A.K.’B.V., gevestigd te Valkenswaard, Alle rechten voorbehouden.
Ons mailadres is: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Schrijf je uit    Wijzig nieuwsbrief voorkeur