Uw boekhouder kost al gauw € 40 - ex BTW per uur. Een personeelslid kost veel minder vaak zelfs maar 8 tot 10 euro per uur. U kunt door zelf meer in de boekhouding te doen fors aan kostenbesparing doen. Uw bedrijf levert u geen winst van € 30 - per uur op (reken het maar na: deel uw winst door het aantal uren wat u en vaak uw partner werkt). Om deze kostenbesparing te realiseren kunt U denken aan het inboeken van uw facturen. Eenbesparing van 60 tot 70 % op deze inboekkosten is zeker te realiseren. Bij een gemiddelde administratie kan dat oplopen tot 30 á 40 procent van de totale kosten van de boekhouder.
Als u per jaar € 4000 - betaald dan is dat een besparing van € 1200 - tot € 1600 -!!! De ervaring leert bovendien dat u niet alleen op deze kosten bespaart want als u beter weet wat er in uw bedrijf gebeurd dan gaat u ook op andere terreinen kosten besparen. Nu denkt u vast: ik ben geen boekhouder daar heb ik geen verstand van!!!! Als ik daaraan begin dan gaat alles fout. Dat kan wel kloppen maar als ondernemer bent u toch doorlopend bezig met leren. Waarom zou u eenvoudige werkzaamheden in de boekhouding niet kunnen leren? Het probleem ligt hem in het feit dat u onzeker bent omdat u geen goede begeleiding of hulpmiddelen heeft. Nou die begeleiding en hulpmiddelen zijn er wél alleen kent u ze nog niet. Met behulp van de DIGI-DESK kunt u binnen 10 middagen foutloos leren coderen en inbrengen van uw facturen. Het systeem is uitgebreid getest en elke persoon zonder boekhoudkundige ervaring leerde binnen een week foutloos coderen. Uw besparing op de boekhoudkosten begin overigens al op de tweede cursusmiddag. Zo eenvoudig is dat. De andere cursusmiddagen gaat u onder begeleiding uw administratie doen. Er is nog veel meer over te vertellen. Kijk daarvoor op de website van Cafetaria - Administratiekantoor. Informeer bij hen naar de mogelijkheden.
De eerste bespaar tip: doe uw boekhouding zelf!
De volgende nieuwsbrief gaat over uw bankkosten.
|