Nieuwsbrief #11: Payroll een zegen of dodelijk?

                         Cafetaria-administratiekantoor informeert u over... 

Payroll een zegen of dodelijk?

 

Payroll

 

Als ondernemer wordt u op dit moment overspoeld met informatie over het overzetten van uw personeel naar een payroll organisatie. Het lijkt een aantrekkelijk alternatief omdat u dan geen risico meer zou lopen.

 

Niets is minder waar!! 

 

 

Het plaatsen van personeel in de payroll is in mijn ogen een duur alternatief voor de loonadministratie, niet meer en niet minder. Wat neemt het payrollbedrijf u nu uit handen. Weinig eigenlijk. 

 

Wat doet u zelf: 

  1. U moet zelf uw personeel werven.
  2. U moet zelf probleem gesprekken met het personeel voeren.
  3. U moet zelf de planning maken.
  4. U moet zelf een exit gesprek voeren met het personeel.
  5. U moet zelf een personeelslid ziekmelden bij het Payrollbedrijf.
  6. U moet zelf de gewerkte uren doorgeven aan het Payrollbedrijf.

 

Wat is hier nu zo anders aan dan aan een normaal dienstverband, vast of als oproepkracht? 

 

Payrollbedrijf kiezenVolgens het Payrollbedrijf:

 

  1. U heeft geen personeel in dienst, die zijn in dienst bij het Payrollbedrijf.
  2. U hoeft een personeelslid bij ziekte niet te betalen.
  3. U kunt het personeelslid van de ene op de andere dag ontslaan.
  4. U hoeft geen loon te betalen maar gewoon de rekening van het Payrollbedrijf.

 

U gelooft toch zeker niet dat u bij ziekte niet betaald? Dit zit gewoon in de prijs inbegrepen. Weet u het nog? Gratis bestaat niet, alles zit ergens in verwerkt. Daarnaast zijn er inmiddels al tientallen uitspraken van rechters die zeggen dat iemand die via een Payrollbedrijf bij u werkt WEL bij u in dienst is.

 

Als u een personeelslid ontslaat dan kunnen ze gewoon naar de rechter stappen en dan heeft u dezelfde verplichtingen als bij een regulier dienstverband. Dat beslist de rechter dan wel even voor u. Zeker met de nieuwe ontslagregels kan het u erg veel geld kosten en dan praat ik niet over honderden euro’s.
Het gaat niet lang meer duren totdat advocaten hier werk in zien en dan is het hek helemaal van de dam.

 

Het is wel een feit dat personeel dit meestal niet weet, maar ze kunnen er nog wel 5 jaar op terug komen. Het is een kwestie van tijd dat ze het wel aan de weet komen en dan kost het u mogelijk duizenden euro’s. Heeft u die op de plank liggen?

 


Hulp nodig met payroll? Gewoon even bellen of neem contact op via het contactformulier.

 

 


Advies

Neem contact met ons op en leer kostenbesparende beslissingen te nemen!

De volgende nieuwsbrief gaat over: Ik heb een PC...

 

Copyright 2014 Cafetaria-Administratiekantoor All rights reserved. 
U kent HAAK V.O.F. of een afgeleide hiervan...
Neem contact met ons op.
Our mailing address is:
Cafetaria-Administratiekantoor
Rondven 73
Maarheeze NB 6026 PX
Netherlands

 

 

Wij staan klaar!

09:00 - 17:00

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel:

0495 595 164

Nieuwtjes

Ook uw HAAK V.O.F. heeft een AVG en een privacy verklaring. Voor uw en onze privacy zodat we allen weten waar we aan toe zijn.
Klik hier voor de verklaring.