Nieuwsbrief #3: Bankkosten, ze worden slag over slag hoger! Even lezen...

                         Cafetaria-administratiekantoor informeert u over... 
ff

 Bankkosten, ze worden slag over slag hoger!

Heeft u het ook al in de gaten? Hebben ze ook al bericht naar u gestuurd? Uw bankkosten voor het gebruik van uw internetbankkieren, kredietprovisie, geldopname etc. is in 2014 fors duurder geworden. En niet zomaar een beetje, maar zelfs tot 60% toe. Gemiddeld zult u toch wel op een 25% moeten rekenen.


Het is dus heel gemakkelijk om een prognose te maken van uw bankkosten voor 2014:

  1. Ga via het internet zoeken naar de totale bankkosten van 2013.
  2. Deze informatie kunt u vinden bij af te drukken gegevens.
  3. Noteer het bedrag en zet daar 25% bovenop.


Voorbeeld: U betaalde in 2013 € 1.518,- (x 125% = € 1.898,42).

U betaald in 2014 dus € 1898,42. Een verhoging van € 379,68 ten opzichte van 2013. Dit betekent dat u een kleine € 380,- minder winst gaat maken.


 

Durft u dat door te rekenen aan uw klanten?,
want dat zou u wel moeten doen.

Lees verder om bijvoorbeeld € 1036,- te besparen!




Veel ondernemers staan niet stil bij de kosten van het bankieren. Het zijn bedragen die automatische in de boekhouding sluipen. Een verhoging van gemiddeld 25% is niet mis en het is van groot belang dat u daar iets aan gaat doen. Laat de banken niet rijk worden van kosten die u kunt voorkomen. N3


U moet ook bedenken dat elke kostenbesparing die u in 2014 door voert ook in 2015 en de daarop volgende jaren een besparing opleveren. Het gaat dus vaak om heel veel geld.




Voorbeeld besparing 5 jaar: per jaar € 150,-; dat is in 5 jaar € 750,-

Wat kunt u doen:

  1. Als u een besparing van € 150,- zou kunnen bewerkstelligen dan kunt u daar 10 uur over doen als een personeelslid die voor u zou werken terwijl u een onderzoek doet € 15,- per uur kost.
  2. Het is verstandig om energie te steken in een onderzoek welke bankkosten u in de hand kunt gaan houden.
  3. Als het lukt om deze kosten te besparen, dan verdiend u in 5 jaar 5 x € 150,-= € 750,- minus de extra personeelskosten van € 150,- = € 600,-. De moeite waard dus.

 

 

Een aantal tips die u heel gemakkelijk kunt doorvoeren:

  1. Betaal geen privé kosten via de zakelijke rekening. Elke privé afschrijving kost bij de ABN nu € 0,08 cent. U heeft al snel 250 privé boekingen per jaar. Kosten 250 x € 0.08 = € 20,- per jaar.
  2. Betaal geen rekeningen als u niet zeker weet dat er genoeg geld op de rekening staat. Elke Storno kost u bij de € 0,35. Wat zijn nu 20 storno’s per jaar. 20 x € 0,35 = € 7,- per jaar.
  3. Betaald meerdere rekeningen tegelijk aan een crediteur. Elke betaling kost u € 0.08 ent per keer. Bij 100 betaling per jaar minder is de besparing 100x € 0.08 = € 8,- per jaar.
  4. Betaald een paar dagen vóór de betaald datum, zeker uw belastingen, want een spoedoverboeking kost u elke keer € 5,50. Hoeveel heeft u die per jaar. Bij 5 stuks kost u dat 5 x € 5,50 = € 27,50 per jaar.
  5. Meld uw sealbag via het internet aan en niet via een formulier. Besparing per keer € 2,-. U stort vast elke week uw geld op de bank. Besparing 52 x €2,- = € 104,- per jaar.
  6. Stort 1 x per maand voldoende geld naar uw privé bankrekening. Besparing € 0.08 per storting. Bij 52 of 12 stortingen is dat € 3,20 per jaar.
  7. Stimuleer dat uw klanten pinnen. U hoeft dan minder naar de bank en het komt ook nog eens de veiligheid ten goede. Als u 10 sealbag stortingen per jaar kunt voorkomen dan bespaart dat minstens 10 x€ 5,25 = € 52,50 per jaar.
  8. Zorg ervoor dat u niet meer bankpassen heeft dan nodig, Elke bankpas kost als snel 15,- per jaar. Jammer van het geld als u die toch niet gebruikt. Besparing bij 1 pas teveel € 15,- per jaar.


Ik heb alle bedragen even bij elkaar opgeteld:  Besparing € 237,20 per jaar. 



Oh... ik vergeet nog een paar zaken

  1. De voorbeelden zijn maar een deel van de kostenbesparing, want er zijn nog meer bankkosten waar u op kunt besparen.
  2. Minder privé boekingen betekent ook minder kosten voor van uw boekhouder.
  3. Daarnaast bespaart u ook nog kosten als kredietprovisie etc.
  4. De bovengenoemde besparing moet ik nog even met 5 jaar vermenigvuldigen.
    Besparing: 5 x 237,20 = € 1186,- minus € 150,- personeelskosten = € 1036.-

De kostenbesparing is dus veel hoger dan € 1036,-. En ik dacht in het begin nog als ik het eens voor elkaar krijg om € 150,- per jaar te besparen. Dat zou toch geweldig zijn!

 

 

Tweede bespaartip 2014: onderzoek uw bankkosten


De volgende nieuwsbrief gaat over: Ik kan mijn BTW nu niet betalen. Hoe pak ik dat aan!

Cafadmin

Copyright 2014 Cafetaria-Administratiekantoor All rights reserved. 
U kent HAAK V.O.F. of een afgeleide hiervan...

Our mailing address is:
Cafetaria-Administratiekantoor
Rondven 73
Maarheeze NB 6026 PX
Netherlands

 

Wij staan klaar!

09:00 - 17:00

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel:

0495 595 164

Nieuwtjes

Ook uw HAAK V.O.F. heeft een AVG en een privacy verklaring. Voor uw en onze privacy zodat we allen weten waar we aan toe zijn.
Klik hier voor de verklaring.